Diagnoza zjawiska Drukuj
Redaktor: Klubowicz   
23.02.2010.

Jednym z g³ównych celów zwi±zanych z edukacj± ekologiczn± jest skierowanie dzia³añ edukacyjnych na poprawê stanu przyrody w naszym najbli¿szym otoczeniu. Wa¿ne, ¿eby m³odzie¿ dostrzega³a i rozumia³a zale¿no¶ci wystêpuj±ce w przyrodzie i umia³a troszczyæ siê o wszystkie jej elementy: wodê, powietrze, glebê, zwierzêta i ro¶liny, ale aby jednocze¶nie uczniowie potrafili dbaæ o higienê i estetykê w klasopracowniach, na korytarzach i na posesji szko³y.

Wybrana grafikaPsychologowie badaj±cy etapy „nabywania” biofilii (mi³o¶æ cz³owieka do ¿ycia i wszystkich organizmów ¿ywych) uznali, ¿e miedzy trzynastym a siedemnastym rokiem ¿ycia kszta³tuje siê moralna wra¿liwo¶æ m³odego cz³owieka na problem ochrony przyrody. W takim w³a¶nie wieku s± uczniowie gimnazjum. S± wiêc wa¿nym ogniwem w systemie edukacji ekologicznej.

Postanowili¶my - nauczyciele przedmiotów matematyczno – przyrodniczych zaproponowaæ uczniom dzia³ania wykraczaj±ce poza zajêcia kó³ zainteresowañ. Po konsultacji pomys³u z Rad± Uczniowsk± powo³ali¶my „Klub M³odych - Ciekawych ¦wiata”, a po przeprowadzeniu ankiety wyró¿nili¶my uczniów twórczych, chêtnych do anga¿owania siê w poznawcze dzia³ania Klubu.
 
Wybrana grafikaProjekt „Klub M³odych– Ciekawych ¦wiata” w 2004 roku by³ dotowany przez Polsko– Amerykañsk± Fundacjê Wolno¶ci, Polsk± Fundacjê Dzieci i M³odzie¿y Równaæ Szanse - Ma³e Granty. W 2006 roku ponownie otrzyma³ dotacjê z Projektu „Szko³a Marzeñ” w którym bra³o udzia³ nasze gimnazjum. Zajêcia klubu cieszy³y siê bardzo du¿ym zainteresowaniem w¶ród m³odzie¿y. Po dokonaniu analizy ankiety oceniaj±cej dzia³ania Projektu „Szko³a Marzeñ” a¿ 88 uczniów zadeklarowa³o chêæ uczestnictwa w klubie. Na zajêciach zrealizowano prace badawcze z zakresu nauk przyrodniczych oraz programowania i wykorzystania mikroprocesorów.