Diagnoza zjawiska Drukuj
Redaktor: Klubowicz   
23.02.2010.

Jednym z gównych celów zwi您anych z edukacj ekologiczn jest skierowanie dzia豉 edukacyjnych na popraw stanu przyrody w naszym najbli窺zym otoczeniu. Wa積e, 瞠by m這dzie dostrzega豉 i rozumia豉 zale積o軼i wyst瘼uj帷e w przyrodzie i umia豉 troszczy si o wszystkie jej elementy: wod, powietrze, gleb, zwierz皻a i ro郵iny, ale aby jednocze郾ie uczniowie potrafili dba o higien i estetyk w klasopracowniach, na korytarzach i na posesji szko造.

Wybrana grafikaPsychologowie badaj帷y etapy „nabywania” biofilii (mi這嗆 cz這wieka do 篡cia i wszystkich organizmów 篡wych) uznali, 瞠 miedzy trzynastym a siedemnastym rokiem 篡cia kszta速uje si moralna wra磧iwo嗆 m這dego cz這wieka na problem ochrony przyrody. W takim w豉郾ie wieku s uczniowie gimnazjum. S wi璚 wa積ym ogniwem w systemie edukacji ekologicznej.

Postanowili鄉y - nauczyciele przedmiotów matematyczno – przyrodniczych zaproponowa uczniom dzia豉nia wykraczaj帷e poza zaj璚ia kó zainteresowa. Po konsultacji pomys逝 z Rad Uczniowsk powo豉li鄉y „Klub M這dych - Ciekawych 安iata”, a po przeprowadzeniu ankiety wyró積ili鄉y uczniów twórczych, ch皻nych do anga穎wania si w poznawcze dzia豉nia Klubu.
 
Wybrana grafikaProjekt „Klub M這dych– Ciekawych 安iata” w 2004 roku by dotowany przez Polsko– Ameryka雟k Fundacj Wolno軼i, Polsk Fundacj Dzieci i M這dzie篡 Równa Szanse - Ma貫 Granty. W 2006 roku ponownie otrzyma dotacj z Projektu „Szko豉 Marze” w którym bra這 udzia nasze gimnazjum. Zaj璚ia klubu cieszy造 si bardzo du篡m zainteresowaniem w鈔ód m這dzie篡. Po dokonaniu analizy ankiety oceniaj帷ej dzia豉nia Projektu „Szko豉 Marze” a 88 uczniów zadeklarowa這 ch耩 uczestnictwa w klubie. Na zaj璚iach zrealizowano prace badawcze z zakresu nauk przyrodniczych oraz programowania i wykorzystania mikroprocesorów.